Klienti a pacienti sedmi nemocnic Krajské zdravotní se mohou obracet se
svými podněty, žádostmi, stížnostmi nebo poděkováními, na nemocničního
ombudsmana Krajské zdravotní, a.s.
Posláním nemocničního ombudsmana je přispět jednak k lepší kvalitě
zdravotnických služeb a poskytované zdravotní péče ale také ke zlepšení vztahů
mezi pacienty a zdravotníky.
Prostřednictvím nemocničního ombudsmana je také možné zaslat či předávat
pochvaly, ocenění a poděkování pro nemocnice KZ, a.s.
Nemocniční ombudsman řeší nejen stížnosti a podněty klientů, pacientů či
jejich zástupců nebo zmocněnců, ale také pomáhá zaměstnancům nemocnic KZ, a.s.
Ve své činnosti je nemocniční ombudsman nezávislý, je však
v bezprostředním kontaktu s kompetentními zástupci nemocnic i s vedením
společnosti.
Nemocniční ombudsman má pravomoc provádět vlastní šetření ve sporech
mezi stěžovateli a pracovníky Krajské zdravotní, a. s. Nemá sice právní
prostředky, jimiž by do činností, proti nimž konkrétní stížnosti či podání
směřuje, mohl přímo zasahovat, ale jeho stanoviska jsou vedoucími pracovníky
Krajské zdravotní, a. s. vnímána.
Nemocniční ombudsman má také možnost navrhovat vedení společnosti
přezkoumání interních předpisů vztahujících se k činnosti společnosti, včetně
navrhování změn a úprav těchto předpisů.
Kontaktovat nemocničního ombudsmana KZ, a.s. je možné, po předchozím
telefonickém objednání prostřednictvím Kanceláře nemocničního ombudsmana.
Kancelář ombudsmana je umístěna v prostorách Oddělení zákaznického centra
(budova A) v Masarykově nemocnici v Ústí nad Labem a v ostatních
nemocnicích (Děčín, Teplice, Most, Chomutov a Litoměřice) v prostorách
sekretariátů ředitelů uvedených nemocnic.