Oddělení následné péče poskytuje hospitalizovaným pacientům ústavní prádlo, ložní i osobní (vlastní prádelna). Pacienti mohou mít také své osobní prádlo, domácí oděv, jak k pobytu na oddělení, tak v zahradě areálu. Pro rehabilitační pobyty doporučujeme pacientům vhodný oděv a obuv (nejlépe sportovní) na cvičení. Nedoporučujeme pacientům mít u sebe cenné věci a větší peněžní částky.
Všichni pacienti i návštěvy jsou povinni dodržovat vnitřní předpisy oddělení, obecně platné předpisy a pokyny zejména zdravotnických zaměstnanců. Nemocniční řády a vnitřní předpisy jsou umístěny na každém oddělení a jsou koncipovány tak, aby zajistily poskytování účelné a intenzivní péče všem pacientům a jejich nerušený pobyt. Pacienti jsou povinni ve stanovených termínech uhradit zákonné poplatky. Všichni přijímaní jsou přijímajícím lékařem poučeni o svých právech a povinnostech, o souhlas s provedením běžných lékařských a ošetřovatelských výkonů, před složitějším a rizikovým vyšetřením nebo výkonem jsou o něm podrobně poučeni a požádáni o souhlas s jeho provedením. Každého pacienta žádáme o souhlas se sdělováním informací o jeho zdravotním stavu a o uvedení konkrétních osob, kterým je možno takové informace sdělovat, nebo jejich sdělování zakázat. Všechny souhlasy či nesouhlasy pacienta musí být uděleny písemně a každý pacient musí dokument vlastnoručně podepsat, za pacienta nezpůsobilého k právním úkonům podepisuje dokumenty jeho opatrovník.
Stravování pacientů je zajištěno dovozem teplých hotových hlavních jídel - obědů. Složení stravy odpovídá dietnímu systému pro nemocnice, jednotlivé diety jsou po stránce kvality, správného složení a estetických vlastností pravidelně kontrolovány vedoucím stravování, dietní sestrou a vedoucím lékařem. Diety se pacientům upravují v přípravně jídel oddělení následné péče, každý pacient dostává vlastní podnos se stravou a označením diety. Snídaně se podávají mezi 7.30 a 8.00 hod., obědy mezi 12.00 a 13.00 hod. a večeře mezi 18.00 a 18.30 hod.
Strava se nemocným podává v jídelnách, v případě potřeby na pokojích. Pacientům, kteří mají problémy s příjímáním potravy a tekutin pomáhá při stravování zdravotnický personál. Jednotlivé diety se mohou měnit podle zdravotního stavu pacienta, ve zvláštních případech se připravují speciální diety (tekuté, mixované, výživné směsi atd.) i potravinové doplňky.