Kvalita a bezpečí poskytované zdravotní péče v Nemocnici Teplice

Kvalita zdravotní péče

Kvalita zdravotní péče je komplexní pojem, který zahrnuje efektivitu, účinnost, dostupnost a pacientovu spokojenost s poskytovanými službami. Naše nemocnice se snaží neustále zvyšovat standardy péče prostřednictvím moderních technologií, kvalifikovaného personálu a pravidelného hodnocení našich postupů. Kvalita péče je měřena nejen podle výsledků léčby, ale také podle komfortu a bezpečí pacienta během jeho pobytu v nemocnici.

Bezpečí zdravotní péče
Bezpečí pacientů je pro nás prioritou. To zahrnuje minimalizaci rizik spojených s léčebnými postupy, prevence infekcí a zajištění bezpečného prostředí pro pacienty i personál. Naše nemocnice implementuje přísné protokoly a pravidelně školí zaměstnance, aby byla zajištěna maximální bezpečnost při poskytování péče. Každý krok léčby je pečlivě monitorován a zaznamenáván, aby byla zajištěna transparentnost a důvěra pacientů.

Neustálé zlepšování
K dosažení vysokých standardů kvality a bezpečí využíváme zpětnou vazbu od pacientů, interní audity a externí hodnocení. Inovace a průběžné vzdělávání personálu jsou klíčovými aspekty našeho přístupu. Jsme hrdí na naši schopnost rychle reagovat na nové výzvy a neustále zlepšovat naše služby.

Naše nemocnice se zavazuje poskytovat nejvyšší standardy kvality a bezpečí zdravotní péče (v souladu se zákonem č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a Vyhlášky č. 102/2012 Sb., o hodnocení kvality a bezpečí lůžkové péče). S důrazem na profesionální přístup, moderní technologie a individuální péči zajišťujeme, aby každý pacient obdržel nejlepší možnou léčbu. Neustále monitorujeme a zlepšujeme naše postupy díky zpětné vazbě a inovacím. V současné době je kvalita a bezpečnost poskytované zdravotní péče v Nemocnici Teplice garantována získáním akreditace Spojené akreditační komise.

 

Zásady bezpečné péče v Nemocnici Teplice  
Ministerstvo zdravotnictví ČR vyhlásilo osm Resortních bezpečnostních cílů (RBC), jako opatření k zajištění vyšší bezpečnosti pacientů i kvalitě poskytované zdravotní péče. Naplněním Resortních bezpečnostních cílů v Nemocnici Teplice (NTP) usilujeme o snížení nejčastějších rizik při poskytování zdravotní péče.

 

1. Bezpečná identifikace pacientů
Při přijetí do naší nemocnice Vám zdravotnický pracovník nasadí identifikační náramek na zápěstí. Tento náramek slouží k prevenci záměny a zajištění Vaší bezpečnosti. Na náramku jsou uvedeny Vaše jméno, příjmení, datum narození a zkratka oddělení, na které jste přijati. Při jakýchkoliv nesrovnalostech se prosím obraťte na nejbližšího zdravotnického pracovníka.


2. Bezpečnost při používání rizikových léčiv
Věnujeme maximální pozornost bezpečnému uložení, manipulaci a podávání rizikových léčiv, jako jsou návykové látky, hepariny a inzulíny. V NTP jsou tato léčiva na každém oddělení ukládána odděleně od běžných léků, aby se předešlo jejich zneužití nebo nesprávnému podání, v uzamykatelné skříni s označením RIZIKOVÁ LÉČIVA – červeně a neustále konzultována s pracovníky klinické farmacie KZ.


3. Prevence záměny pacienta, výkonu a strany při chirurgických výkonech
Používáme standardizovaný postup pro správnou identifikaci pacienta, označování místa výkonu a aktivní účast pacienta do tohoto procesu. Před operací, ale i během a po operaci provádíme tzv. bezpečnostní vizitu, jejíž cílem je ověření správné identifikace pacienta, plánovaného výkonu, operačního pole, nástrojů a implantátů.


4. Prevence pádů pacientů
Při přijetí na lůžková oddělení sestry provádějí hodnocení rizika pádu u všech pacientů. Lůžko pacienta je označeno piktogramem rizika pádu a identifikační náramek (IN) červeným puntíkem. Označení lůžka a IN je informací pro ošetřující personál, pacienta i rodinu. Pro všechny pacienty jsou určena preventivní opatření ke snížení rizika pádu.

5. Bezpečná hygiena rukou
Hygiena rukou je základním opatřením pro snižování rizika nemocničních infekcí. Důrazně prosazujeme zavádění a dodržování správných postupů hygieny rukou při poskytování zdravotní péče. Na každém oddělení, na chodbě nebo na pokoji pacienta, je k dispozici dezinfekce na ruce, kterou doporučujeme využít, než navštívíte svého blízkého.

6. Bezpečná komunikace
Abychom zajistili bezpečnou a efektivní komunikaci mezi zdravotnickým personálem, máme nastavený systém standardizovaného postupu pro ústní a telefonické předávání pokynů k ordinaci léčiv a hlášení laboratorních výsledků pacientů.

7. Bezpečné předávání pacientů
Předávání pacientů mezi směnami, mezi jednotlivými pracovišti a do jiného zařízení je zajištěno kvalifikovaným a kompetentním personálem NTP. 

8. Prevence dekubitů
V NTP klademe velký důraz na prevenci a řešení proleženin (dekubitů). Investujeme nejen do materiálních pomůcek, ale i do vzdělávání našeho personálu. Naším cílem je předcházet vzniku dekubitů a v případě jejich výskytu je včas identifikovat a okamžitě zahájit léčbu. Na našich odděleních a klinikách poskytujeme polohovací pomůcky, antidekubitní podložky, ochranné přípravky na kůži a speciální krycí materiály. Pro pacienty s vysokým rizikem proleženin máme k dispozici speciální pomůcky a speciálně vyškolený personál, který se o prevenci a péči o dekubity zabývá.

Manažer kvality v Nemocnici Teplice
Manažer kvality v nemocnici má klíčovou roli při zajišťování vysokých standardů zdravotní péče. Jeho hlavní náplní práce je monitorování a hodnocení kvality poskytovaných služeb, identifikace oblastí pro zlepšení a implementace strategií k jejich nápravě. Na základě auditní a kontrolní činnosti zároveň zajišťuje dodržování platné legislativy a interních předpisů.


Kontakt
Ing. Daniela Zálešáková
Manažer kvality
Úsek ředitele
e-mail
daniela.zalesakova@kzcr.eu

Prosím, čekejte