Mateřská škola
Krajská zdravotní, a.s. (dále jen ,,MŠ“) vznikla v rámci programu, který
byl zaměřen na podporu zaměstnanců/kyň KZ MNUL, a to formou zajištění péče o
jejich děti předškolního věku po dobu výkonu jejich povolání. Cílem projektu
bylo nastolit systém slaďování rodinného a pracovního života zaměstnanců/kyň KZ
MNUL, a to prostřednictvím zajištění služeb péče o děti předškolního věku a
zajistit tak možnost rychlého a plnohodnotného návratu do pracovního procesu
pro jinak znevýhodněné skupiny osob - rodiče dětí předškolního věku.
Realizace projektu „Firemní mateřská
škola pro Krajskou zdravotní, a.s. - Masarykovu nemocnici v Ústí nad Labem,
o.z.", reg.č. CZ.1.04/3.4.04/54.00272 byla k 31. říjnu 2013 ukončena.
Projekt byl spolufinancován z Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost
- Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR.
Jak je výše uvedeno, projekt byl k 31.
říjnu 2013 ukončen. Vzhledem k vysokým nárokům na zajištění kvalitního chodu MŠ,
jak po stránce výchovné, tak i provozní a ve snaze MŠ stabilizovat a zajistit
tak její provoz i v dalších letech, byla podána žádost o zápis do rejstříku
škol a školských zařízení.
Po splnění všech náležitostí včetně
podkladů, potřebných pro podání žádosti, byla MŠ U Borovice v souladu s § 143
odst. 1 a podle § 148 zákona č. 561/2004 Sb. do rejstříku škol a školských
zařízení zapsána.
MŠ se nachází v areálu nemocnice KZ,
a.s. v Ústí nad Labem, v klidném prostředí mimo hlavní části nemocnice. MŚ
je dvoutřídní s kapacitou 50 dětí, 2,5–6 letých. Obě třídy mají vlastní
sociální zařízení a umývárnu se sprchovým koutem. Prostorná třída sousedí
s prostorem pro cvičení a hry, který je upravován na ložnici pro odpolední
odpočinek dětí.
Velká školní zahrada je z části
travnatá, pod borovicovým lesíkem, kde děti mohou využít dostatek přírodního
materiálu, pískoviště, houpačky, skluzavky. MŠ má vlastní záhonek, kde se děti
samy starají o bylinky a zeleninu. V blízkosti MŠ je lesík a louka,
kterých je možné využít k pravidelným pobytům dětí venku, a to ve všech
ročních obdobích.
Obě třídy
MŠ jsou prostorné a prosvětlené, slouží též jako ložnice – po rozložení
lehátek. Jsou dostatečně velké a jejich uspořádání je variabilní. Jsou vybaveny
hračkami a pomůckami vhodnými pro děti předškolního věku, které jsou dětem běžně dostupné. Třídy jsou
vybaveny i dostatečnou elektronikou.
Vybavení hračkami probíhá průběžně,
rovněž pomůcky a materiál ke vzdělávání je obnovován dle potřeby a počtu dětí.
Nábytek je výškou a bezpečností přizpůsoben dětem v dané třídě a splňuje
bezpečnostní a hygienické požadavky. Interiér MŠ umožňuje i dostatek pohybu,
s využitím cvičebního nářadí a náčiní. Vystavené práce dětí
v prostoru šatny i třídy doplňují výzdobu školy a prezentují práci
dětí.
V MŠ je pro děti zajištěna
plnohodnotná a vyvážená strava, která splňuje podmínky zdravé výživy. Jídelníček
sestavuje dietní sestra dle zásad zdravého stravování. Dětem je zajištěn
celodenní pitný režim dle individuálních potřeb jednotlivých dětí.
Zajišťujeme pravidelný řád a denní rytmus
v organizaci činností. Přizpůsobujeme se mimořádným situacím, např. při
odjezdu do divadla, na výlet nebo nenadálým okolnostem ze strany rodičů
(dojíždění z jiného města).
Rozvíjíme fyzickou zdatnost a aktivní
pobyt venku, volíme vhodné rozložení zátěže a odpočinku v režimu dne dětí.
Zpravidla denně jsou zařazována zdravotní cvičení. Jedenkrát týdně je
zařazováno velké cvičení (děti cvičí na nářadí a s pomůckami, které máme
k dispozici - trampolína, lavičky, molitanové kostky, švihadla, overbally
aj.).Pobyt venku přizpůsobujeme danému tématu a počasí. Děti využívají školní
zahradu k běhání, k jízdě na odstrkovadlech, k houpání, tvoření na
pískovišti a míčovým hrám. Příroda, les,
louky kolem MŠ nám poskytují širokou škálu pohybových možností, nedaleké dětské
hřiště nám umožňuje mnoho variant sportovní vyžití pro děti. Děti mají dostatek
volného pohybu ve školce i venku. V celodenním režimu je respektována
individuální potřeba aktivity, spánku a odpočinku. V době poledního klidu
zohledňujeme individuální potřeby spánku dětí (hlavně u předškolních dětí).