Chyba, ke které došlo při vymáhání dlužných regulačních poplatků u skupiny klientů Krajské zdravotní, a. s. byla odstraněna. Klienty, kteří byli neoprávněně urgováni o zaplacení regulačního poplatku, uvědomí společnost dopisem s omluvou za neoprávněné vymáhání a způsobené problémy.
V rámci vymáhání dlužných regulačních poplatků, které Krajská zdravotní, a. s. realizuje prostřednictvím smluvní spolupráce se společností specializující se na vymáhání pohledávek, došlo k pochybení u skupiny plateb, kdy byli nedopatřením urgováni lidé, kteří poplatky řádně uhradili.
K chybě došlo na straně Krajské zdravotní, a. s., nikoli na straně vymáhající společnosti, která tak nedopatřením poplatky na základě chybných informací vymáhala.
V souvislost s jednorázovou chybou při vymáhání regulačních poplatků provedla Krajská zdravotní, a. s. okamžitou kontrolu, na jejímž základě vyrozumí všechny poškozené klienty, a to písemnou omluvou za chybné nárokování platby a způsobené problémy. Informace o chybných údajích byly také předány společnosti, zastupující Krajskou zdravotní, a. s. při vymáhání pohledávek, a to společně s pokynem k okamžitému ukončení neoprávněného vymáhání.
„Při nakládání s údaji dlužníků regulačních poplatků došlo v rámci Krajské zdravotní k záměně počítačových dat, kdy byla skupina dlužníků zaměněna za klienty, kteří poplatky řádně a včas uhradili. Záležitost je velmi nepříjemná, protože se dotkla těch, kteří nic nedluží, navíc tato chyba několika jednotlivců poškodila dosud dobře probíhající proces vymáhání dluhů za regulační poplatky. Z této chyby jsme proto vyvodili okamžité personální důsledky“, uvedl Ing. Martin Šuma, náměstek pro ekonomické řízení a controlling Krajské zdravotní, a. s.
V souvislosti s více jak dvěma miliony realizovaných platebních případů představuje chyba pouze promile procenta, přesto se dotkla skupiny klientů, kteří poplatky řádně uhradili, a kterým neoprávněné vymáhání způsobilo nepříjemnosti. Zástupce Krajské zdravotní, a. s. tato skutečnost velmi mrzí a touto formou se za ni omlouvají.
Pokud klient reagoval na neoprávněnou výzvu a znovu uhradil již zaplacený regulační poplatek prostřednictvím firmy, zastupující Krajskou zdravotní, a. s. při vymáhání, peníze tato firma obratem klientovi vrátí. Pokud by klient znovu uhradil již zaplacený regulační poplatek na platebních místech Krajské zdravotní, a. s., bude peníze vracet Krajská zdravotní, a. s.
K chybě bohužel došlo kombinací technického problému a selháním lidského faktoru a to záměnou skupiny dlužníků se skupinou klientů, kteří poplatky řádně uhradili. Společnost proto stáhla z vymáhání všechny identifikované chybně vymáhané pohledávky a pozastavila další aktivní kroky ve vymáhání druhé části pohledávek z prvního pololetí 2009, dokud nedojde k ověření všech informací a identifikaci veškerých chyb.
Pro ty, kteří si nejsou jisti uhrazením regulačních poplatků Krajská zdravotní, a. s. dál nabízí možnost jak případný dluh ověřit, a to na platebních místech jednotlivých nemocnic nebo na níže uvedených kontaktech.
Nemocnice Děčín, o. z. - tel.: 412705251, e-mail: ivana.tomanova@nemdc.cz
Masarykova nemocnice v Ústí nad Labem, o. z. - tel.: 477111111
Nemocnice Teplice, o. z. - tel.: 417519605, e-mail: iva.stuchlikova@nemtep.cz
Nemocnice Most, o. z. - tel.: 478032477 nebo 478032479, e-mail: alena.vesela@nspm.cz, katerina.vostra@nspm.cz
Nemocnice Chomutov, o. z. - tel.: 474447509, 474447470, 474447755, e-mail: lubica.svacinova@nspcv.cz
Krajská zdravotní, a. s. - tel.: 477114165, e-mail: martin.hanzalik@kzcr.eu
Jiří Vondra
tiskový mluvčí Krajské zdravotní, a. s.
tel: +420 477 114 103
mobil: +420 774 711 478
email: jiri.vondra@kzcr.eu